onsdag 27 december 2006

and thats that

Då var väll julen över kan man säga. Är visserligen ledig ett tag till (vilket är gött), men maten är uppäten, klapparna utdelade, homecomingpartyt överstökat och vardagen närmar sig igen. Det finns inte mycket jag kan säga om julen eller julhelgen, den var bra, som en jul ska vara. Jag gillar julen, man är ju uppväxt med bröderna i den trygga kärnfamiljen, så julafton har alltid varit någoting man kunnat se fram emot. Morsan lagar mat, alla är glada, man får det man önskar sig o stämningen är god och allt är så bra som det kan bli. Inte mycket att säga om julen alltså, det var trevligt.

Därimot finns det en hel del att säga om år 2006.
Nu är det 4 dagar kvar av detta demonens år, 2006, lämna mig och kom alldrig tillbaka.

När man sitter o ser tillbaka på det så minns jag knappt något av det här året, och av det jag minns är det framförallt saker jag vill glömma, det har varit en spiral som snabbt gick nedåt, och i backspegeln är det mycket få, om ens några saker jag är nöjd över. Det gick inte min väg i år.

Istället har det hela gått i alkoholens, våldets, destruktivitetens, de utsålda idealens och besvikelserna och sorgens tecken. Men framförallt alienationens, och då syftar jag inte på alienation från min omgivning, utan min alienation av mig själv. Det är som att betrakta sitt liv utifrån, att i en handväning är man inte delaktig längre och det har bara rullat på likt ett skenande tåg, helt autonomt. Och det handlar inte om att vad man vill och vart man vill vara, utan bara om vart det är man hamnar. Och får man inte kontroll över kursen, då kan man lika gärna kasta in handduken på en gång.

Helt klart ett år som lämnat ett stort hål efter sig och inte gav mycket tillbaka. De minnen jag har får gärna försvinna, och det jag redan glömt är jag bara tacksam för att jag slipper.
Nu lämnas jag endast med en lång lista på saker som måste redas ut, tas itu med och klaras upp, både praktiska och känslomässiga, för det som hänt i år ska stanna där.

2007 kommer inte bli året då det händer, men det kommer bli året då det står eller faller

Jag ger detta ett år till, sen drar jag.

1 kommentar:

adam sa...

GOTT NYTT ÅR själv! Klart jag är salesman i kariären, jag har cigarr. Vi får ta en film/biljard/knull nån dag.