lördag 2 december 2006

ojojoj...

...detta var en ruskig baksmälla.
Man vaknar klockan 14.30 av att morsan stormar in i rummet med order om att nu måste man fan städa, det ska se rent ut och man ska vara ute ur huset innan gästerna kommer, herregud, och man fick inte ens privilegiet att vara full igår, än mindre ligga, vilket faktiskt var en del av planen. Men man vaknar ändå med en av de värre bakfyllorna i mannaminne. Vin, det är tamigfan djävulens påfund, den ondaste drycken av dem alla. Inte nog med att den både smakar och luktar skit, den gör "dagen efter kvällen före" till rena tortyren.
Ja, under gårdagen gjordes det ena misstaget efter det andra, jag borde varit hemma och lirat Neverwinter Nights 2 istället som jag hade lovat migsjälv att göra.

Det redan misärfyllda och ångestdrabbade tillstånd jag befinner mig i (utan att veta varför) späs dessutom på av att man får höra fler "nyheter" via ett enkelt telefonsamtal. Jag tycker att jag själv är så otroligt patetisk, varför bryr jag mig ens överhuvud taget, men det skumma är att vetskap om sakers tillstånd i alla fall inte alls får mig att reagera i närheten av lika starkt som misstankar och antaganden hit och dit. Det kan ju ha och göra med att allt redan är rätt dåligt, att jag har en klassisk katastofbakfylla, och att den senaste en o en halv vecka har varit ovanligt mörk för min del. Jag är offta arg, bitter, sur och ser ner på saker och ting. Jag går ofta runt med ett stort människoförakt och negativ människosyn, men det är fan väldigt sällan jag känner mig deppig och nere.

Vilket jag av någon andledning gör nu, jävla skit.


Inga kommentarer: