söndag 10 december 2006

lördag

Vaknar klockan ett av att morsan ringer, kommer inte ihåg vad det är som sägs men det var säkert nått om hur jag mådde. På morgonen mår jag absolut inte bra. Irrade runt planlöst ganska länge under dagen utan att egentligen åstakomma någonting. Pratar en del med Eric, lyssnar på och laddar hem en hel del musik, och väntar på att Julia ska komma med tåget så man kan åka ner och hämta henne.

Dagen går långsammt men jag gör ändå inte något. Sitter i telefon med först Eric sen Julia i ca 40 minuter, min ekonomi och min telefonräkning är bittra fiender.


Tillslut så tar jag mig själv i kragen och går ut på en promenad, behöver röra på mig samt rensa hjärnan. Jag brukar aldrig ta promenader, men just nu kände jag att det var enormt lägligt.















Gick uppåt, längst klarälven. Har inte varit här förut. Var väldigt skönt att bara gå rakt fram, det var fint ute och i princip helt folktomt och väldigt tyst, sånär på som någon enstaka bil. Gick tills trotoaren slutade och gick sen hem, det hela tog runt 45 minuter och när jag kom hem så var jag på något underligt sätt på mycket bättre humör.

Några timmar senare åkte jag ner till stationen för att möta upp Julia, skulle bli väldigt trevligt med lite
sällskap.














Julia hade varit i Stockholm för att fylla i färg på hennes senaste tatuering (som är grymt snygg btw). Planen var tidigare att vi skulle ha träffats i Stockholm o åka på samma tåg hem eftersom hon skulle slagga hos mig, då bussförbindelserna mellan Karlstad och Filipstad är rent pinsamma. Det var mycket trevligt att slippa vara ensam, jag behövde någon att prata med och av de alternativ jag har så är Julia i princip den bästa, hon vet mer om mig än nästan någon, man kan lita på henne och dessutom var det en del saker jag behövde få sagt. Det kändes bättre.
Plasten runt armen är för att skydda tattueringen det första dygnet samt hjälpa läkeprocessen, för er n00bs som inte viste det

Vi gick o sov nästan direkt, jag var helt förslöad och hon var utmattad efter en hård dag.


Dagens soundtrack:
The killers - sam's town

Inga kommentarer: