söndag 10 december 2006

söndag

Julia väcker mig runt klockan tio. Som alltid har hon förmodligen redan vart uppe aslänge och hunnit med och käkat frukost och allt, jag är inte lika morgonpigg. Blir inte mycket gjort den största delen av dagen men det är grymt trevligt att bara ta det lugnt och inte göra någonting sammtidigt som man slipper vara ensam. Julia ville se "the notorious bettie page" så det gjorde vi. Orkar inte skriva någon direkt recension av filmen förutom att den faktiskt var rätt bra och ganska rolig. Väldigt enkel att kolla på och väldigt lättsmält, men hyffsad underhållning och snyggt gjort med snygga människor i snygga miljöer.















Efter att vi sett filmen blir det att sitta o snacka, käka lunch, ta kort med mobilkameran (sony ericsson k800i rulez), lyssna på musik osv. Tillslut bestämmer vi oss för att det är dags att dra ner på
stan. Det ska kollas julklappar, kläder och massa annat. Det hela utvecklar sig till en enormt trevlig dag. Det var fan inte igår man hade genuint trevligt, underlig känsla det där.

Dagens outfit:


Keps: Mörkblå Henri Lloyd
Piké: Beige Burberry
Tröja: Mörkgrå Ralph Lauren i cashmere
Jeans: Blå Levi's
Skor: Vita Fred Perry

"Citat Adrian: Den där casualgrejen intresserar mig inte speciellt mycket egentligen"

Nähädu.





Julia å sin sida är sjukt mycket gata:


Jacka: Svart jacka från Carlings
Tröja: Svart adidas tracktop
Jeans: Baggy Cheap Monday i rådemin
Väska: Axelväska/påse från monument distro

Skor: Vita Nike Air Force One

Streetcred!





På stan försöker jag klämma i mig en falafeltallrik modell jättestor. Sjukt god falafel med massor av sås, pommes, sallad o annat smaskens, men jag var tvungen att ge upp efter kanske 2/3 av den. Jag klarade inte mer.















Julia drar hem runt 17 tiden på eftermiddagen och jag är ensam några timmar till innan farsan o bröderna kommer hem från Stockholm. Jag mår fortfarande konstigt men har för tillfället inte den starka känsla av ångest o melankoli som jag gick runt med i går och i förrgår, men det finns någonstans i bakgrunden. Det har varit en underlig och ganska jobbig helg men endå trevligt i sina stunder.

Resten av kvällen ska jag nog spendera med "Neverwinter Nights 2".

Tack för att du finns.

"If I were of the highest cliff, on the highest riff
And you slipped off the side and clinched on to your life in my grip


I would never, ever let you down"

2 kommentarer:

adam sa...

"cashmere?"


Duger inte kashmir, fancy pants?

Anonym sa...

nej det duger inte!