torsdag 8 mars 2007

news from the front

De senaste dagarna har spenderats i morgonrock och självömkan. Kanske inte något större skillnad från hur jag annars spenderar mina dagar, men utöver det vanliga "tycka synd om mig"-andet så har jag feber, halsont, förkylning mm.

Det har inneburit att två saker som skulle göras denna vecka inte gjordes, dels att jag äntligen skulle befria min hand från det satans stiftet och skenan och återigen bli en fri man (det sköts upp till tisdag nästa vecka), och dels åka iväg till Göteborg för att träffa folk och se First Blood, vilket jag såklart hade sett fram emot ganska mycket. Jaja, det är sånt som händer, speciellt sånt som händer mig.

I övrigt spenderades helgen i Köpenhamn och deltagande i protesterna för att bevara Ungdomshuset från rivning. Vi var 5 goda kamrater som åkte på Lördag morgon med destination Köpenhamn för att delta i försvaret av ett av de arbetarhistoriskt viktigaste husen i hela norden från rivning, men tja, det gick ju som det gick. När vi kom dit hade polisen redan effektivt krossat motståndet med över 600 personer gripna med hela den ledande och sammordnande organisationen bakom galler fanns det inte mycket kvar att göra för de som var där förutom att visa sitt stöd. Jaja, man gör vad man kan. Ganska kul roadtrip dock och ett välkommet avbrott i vardagen.

Förutom det har en mängd filmer kollats på tillsammans med 3 hela säsonger av Futurama de senaste dagarna. Bland annat har Children of Men och Tenecious D in The Pick of Destiny setts.

Snälla någon ta mig härifrån.

Inga kommentarer: